Personalfest

Årets största händelse, den försenade nyårsfesten för personalen.. Dresscoden var "rött, vitt och grönt" alltså Italian style;) Dessvärre hann ingen i vår stuga fixa något i de gräsliga färgerna så vi körde på "maffia" stilen istället.. Johan var maffiabossen och jag fick bli frugan haha.. Thomas hittade dock ett par läckra röda lackbyxor i kostymförrådet, men han vågade inte ha dem, så han fick hänga på oss ;) Ricky körde sin rosa/lila skjorta och Lisa jobbade tyvärr..

Jag hade en tajt svart klänning, svarta strumpbyxor samt ett par höga pumps; och så lite knallrött läppstift såklart! Kvällen var planerad som så att vi skulle sitta på en buss kl 18.30 som skulle ta oss till okänd plats.. Vi åkte 15 min till Kläppen och på dom 15 minuterna hann jag bli ganska åksjuk.. När jag väl fick kliva ur bussen såg jag till min förskräckelse att vi skulle hoppa in i ännu ett fordon; en bandvagn! Så vi trängde in oss ett par stycken i den där lådan och började resan upp mot toppen.. Hela vagnen var preppad med öl så det dracks en hel del, förutom av mig som koncentrerade mig på att inte kräkas.. Titta så glad jag ser ut inklämd mellan en full Simon och en stackars Säffle som ritat dit lite kroppshår med en kajal..



Efter vad som kändes som en evighet var vi framme vid toppstugan, lite mosade och rejält omskakade.. Hur fan (ursäkta) kan folk frivilligt åka med en sån där upp på ett fjäll för att äta middag?? Jag fattar inte..

Hur som helst, väl inne och nästan helt rakt stående fick vi välkomstdrinkar.. Så det var bara till att mingla och försöka att inte bli borttappad.. Sen var det dags för middagen som bestod av... kan ni gissa? Dresscoden är ett tips...
Vi fick...Asiatisk buffé! Hahaha.. Det fanns en massa konstiga saker på den där buffén, men det var faktiskt inte så himla gott om jag ska vara ärlig.. Men vi fick cider, öl och vin serverat hela kvällen; och jag vet inte vad som hände men det var inte många som mådde speciellt bra senare på kvällen.. Trots att jag knappt druckit något så mådde jag inte som en stjärna och fick tillbringa halva kvällen på ett toalettgolv.. Jag måste nog skylla på maten, för jag var inte ensam om att må dåligt och även de som inte druckit mådde skit..

Så efter att ha spenderat ungefär 2 timmar på en iskall toalett hade jag missat Dejo sjunga och lite annat.. Men det var tack och lov dags att bege sig hemåt lagom till jag kom ut.. Dock slog mig tanken ganska fort att jag skulle vara tvungen att åka det hemska bandvagnhelvetet igen.. Som tur var tog det hälften så lång tid ned som det tog upp, men jag blev dubbelt så mosad, då jag var smart och satte mig längst in.. Kul när det lutar och alla tjockisar mosar en..


Johan klarade maffialooken väldigt bra


Ricky och Thomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0