Lima

Igår hann jag även med en tripp till det lilla samhället Lima, där jag skulle träffa en arbetsterapeut på vårdcentralen. Mina händer värker konstant och ibland så "somnar" de.. Jag bad en stugkompis att klämma så hårt som möjligt runt min handled; aj, den gick nästan av.. Sen ville jag göra samma sak och jag kunde klämma 1/4 så hårt om inte mindre.. Har ingen kraft i händerna what so ever...

Fick reda på att jag har överansträngda leder och att jag sliter på en sena som kan komma att gå sönder om jag inte vilar och börjar arbeta med den på rätt sätt.. Terapeuten gav mig en fin stödskena och sa att jag borde se fram emot att börja plugga i höst istället.. Jag får alltså inte arbeta som servitris längre, men jag får vara kvar här uppe om min arbetsgivare kan hitta andra arbetsuppgifter åt mig.. Hur lätt är det på en skala?

Så jag gör bäst i att vila mina händer så mycket som möjligt, tydligen kan det ta ett tag innan de blir bra igen; men jag måste försöka inse att det inte är värt o pressa sin kropp så att den går sönder.. Har försökt lista ut vad det är som gör att jag så grymt gärna vill stanna här uppe.. Förutom underbar miljö, skidåkning så mycket jag vill, underbara människor och sjukt roliga aktiviteter.. Nämnde inte ens jobbet, visst det är kul; men jobbar gör man för att man måste..

Även om det kommer kännas jobbigt att lämna "familjen" i stugan och alla andra festliga filurer så har jag faktiskt en underbar pojkvän hemma som jag saknat sjukt mycket och en massa andra saker att komma hem till..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0