Bättre sent än aldrig

Jag åkte som bekant hem i söndags, och det gick ju som det gick..Jag tror inte att det var meningen att jag skulle hem, för när vi inte hunnit längre än 2 mil så fick vi punka.. Haha, det är ju så himla typiskt! Givetvis var det jag som körde också. Men tur i oturen så befann vi oss 100 meter från Kläppens skidanläggning så i 20km/h kröp vi in på deras parkering. Sen började det roliga, ut med alla saker ur bilen och ta fram reservdäcket.

Glad var jag som hade två grabbar med mig som kan det där med att byta däck, så mitt jobb fick bli att organisera all packning så att det inte blev blött och igensnöat. Dock skulle det inte bli så enkelt att bara byta däck, utan reservdäcket var tvunget att pumpas innan vi kunde åka någonstans; och var hittar man en pump mitt ute i ingenstans? Den inkompetenta personalen på Kläppen skickade iväg Daniel och Niklas med ett tungt och smutsigt däck ett par hundra meter bort, för att be vaktmästaren pumpa. Var det någon där? Självklart inte, det säger ju sig självt; aldrig ska man ha något flax.

Så stackarna fick bära tillbaka skiten och sedan få reda på att det sitter två "handy-man":s på Kläppens värdshus och käkar lunch.. Medens de var borta fick jag stå och vakta bilen och försöka att inte frysa ihjäl.. Dock kom Kläppens maskot fram och gav mig en jättekram :) Inte varje dag man kramar ett troll med blå-vit prickig klänning.. Hur som helst, när mulle meckarna hade ätit klart fick Niklas och däcket följa med dem till deras verkstad och pumpa, medens Daniel och jag stod kvar vid bilen. Daniel var dock tvungen att försöka återuppliva sin tå som förfrusigt sig, men med lite dasspapper löste sig det också.

Efter 5 minuter var Niklas tillbaka och han kunde skruva på däcket; och hela mardrömmen var över. 2 hela timmar tog helvetet; men jag är glad att vi redde ut det på egen hand. Pinsamt om pappa hade behövt åka 45 mil för att hjälpa oss.. Så VUXENPOÄNG till oss! :P








Kommentarer
Postat av: Lina

Lite dasspapper löser det mesta... HAHHAHAHHA!

2009-02-12 @ 19:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0