VILL jag så KAN jag, oftast...

"Det är ren vilja", sa Oskar Svärd som har vunnit vasaloppet ett par gånger. Både medvetet och omedvetet så är det vad jag har levt efter de senaste åren. För vill man något tillräckligt mycket ska det inte vara någon omöjlighet.

Gunde Svan har ju själv sagt, "ingenting är omöjligt"; "jo att skita uppåt" säger jag då ;) Haha sorry, men jag tror ni fattar min poäng. Det finns egentligen inga begränsningar för hur långt man kan komma på ren viljekraft.

Sen finns det väl en gräns på hur långt man egentligen ska/kan pusha sig själv osv, men jag anser bara att människan är ett slött slusk som bara inte orkar göra sig besväret många gånger. Kunskapen finns där ute, och mycket av den samlat i böcker m.m; men vi är helt enkelt för lata eller ignoranta att vi struntar i det. Det kan hålla mig vaken om nätterna, för finns det något värre än att känna sig lat och begränsad?

Vad snurrigt det blev nu känner jag, men sak samma; VILL jag så KAN jag! Om jag inte försöker mig på o flyga eller något annat konstigt och ologiskt.

Hoppas att jag inte får på skallen nu för att jag har kallat hela människosläktet för lata soffpotatisar till nötter :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0