Roy Andersson ta dig i brasan!

Äntligen klar!!!! Nu har jag läst hans bok och svarat på alla tillhörande frågor, tjoho! Här mina vänner har ni förstklassigt ordbajseri;

"Roy Andersson vill med enkel mening definiera ordet ”allvar”, som då i hans tolkning inte alls handlar om en allvarsam min eller på något sätt motsatsen till skämt; utan han vill visa på den bristande moral som präglar dagens samhälle."

"Jag uppfattar den "komplexa bilden" som ett sätt att försöka komponera den perfekta bilden; alltså en bild som fångar sin publik eller förmedlar en; av konstnären/skaparen önskad känsla/reaktion. Målet blir också samtidigt att inbjuda åskådarens intellekt att börja arbeta tillsammans med dennes känsloliv."

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0