KSM inte för vem som helst

Herre min gud, vad har jag gett mig in på? Mina lärare (lektorer) är sociala antropologer, konstnärer, utställnings producenter, film regissörer, historie forskare kring muséer och mycket annat! Har inte hunnit träffa speciellt många, så jag vågar knappt fantisera om vad resten är utbildade till..

För tydligen så är det ett krav att lärarna måste bedriva egen forskning eller produktion vid sidan av universitetet för att få undervisa... Med andra ord så ska ett par flumma, hypersmarta och begåvade människor som inte är utbildade lärare utbilda mig i tre år *tummen upp*

Idag skulle vi ha en två timmar lång föreläsning med en kvinna som verkar ha utbildat sig till det mesta; men jag tror hennes huvudutbildning och sysselsättning är antropolog inom den kulturella sektorn.. För tydligen så studerar hon den katolska tron/kulturen här i Sverige, och försöker definera vad kultur är och knäcka dess "koder".. Jaja, skit samma; det är svårt att förklara.. Men hur som helst;

Hon gjorde ett tappert försök att hålla en två timmar lång föreläsning om ???, och vi kom ut dummare än va vi gick in.. Jösses amalia säger jag bara! Inte nog med att den kvinnans vokabulär var sanslöst, utan hon var flumm, nästan borta och kunde inte säga en hel mening utan att "eeeeeeeeeehmmmmm".. Och efter varje konstigt ehmmande började hon på något nytt, en röd tråd fanns definitivt inte! Det enda vi fattade av den föreläsningen var att vi fick en uppgift som vi ska diskutera på torsdag, men vad vi ska göra har jag ingen aning om? :P Haha..

Sånt är livet på universitetet antar jag.. Som tur är, är alla lärarna inte lika kassa på att föreläsa som henne; så förhoppningsvis kommer jag att ha lärt mig något när jag sedan tar examen..

Tänkte återgå till en annan uppgift nu! Ska läsa en bok av Roy Andersson och sedan skriva ihop något skojjigt! Han har även producerat en del filmer samt reklamfilmer, så har ni inget bättre för er så check him out on youtube ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0