What a beautiful morning

Den kan bara sammanfattas med, kl 7.15, ljust och ljust! Men så kan det gå när vi inte får ha våra gardiner uppsatta, då slinker det in en hel del ljus genom det gigantiska fönstret.. De kom och bytte fönster igår nämligen, men de hann inte spackla; så därför fick vi inte hänga tillbaka gardinerna..

Haha, de som satte upp fönstret är helt underbara. En av dem bor mitt emot oss, och han och hans företag är bara polacker.. Så de pratar knacklig engelska med något inslag av svenska ord.. Otroligt söta :)

De kom och knackade på igår när det var dags för fönsterbyte.. Och det släpades in en massa verktyg, samt stora pappersrullar.. Antagligen såg Niklas och jag en smula chockade ut för de sa hela tiden "no worries, we clean all".. Sen när de rullade ut skyddspapper på golvet sa vår granne "paper cover, so not scare floor", jag trodde att jag skulle kissa på mig! Haha..

Men jag är glad att de täckte golven för usch så dammigt det blev! Men som sagt han sa hela tiden "don't worry, we clean".. Men det klockrena var att när de satt in fönstret går han över till sin lägenhet och ropade på sin flickvän som kom över med mopp och trasa i högsta hugg.. Då ville jag bara därifrån.. Fick så dåligt samvete att hon var tvungen o komma in hit och städa iordning på allting.. Men hon städade muntert på och innan vi visste ordet av hade hon dammsugit, moppat och torkat i stort sett hela lägenheten.. T om tv:n, basen och filmerna! Vår tv har nog aldrig varit så ren :P

Det enda hon missat var lite i soffan, men i övrigt tackar vi för en fin storstädning :) Måste fråga vad hon hade för mirakelmedel, för det luktade jättegott! Brukar annars bara lukta mat i den här lägenheten, men igår luktade det frääääscht!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0