Kaffe kaffe kaffe

Arbetsskada! I hur många år har man inte hört, "hur kan du jobba inom restaurang och INTE dricka kaffe?!".. Jag varken röker eller dricker kaffe, och jag klarar mig minsann utmärkt.. Trodde jag ja.. När jag jobbade kväll i förrgår så trillade jag dit.. Där står jag i "baren" och håller på att somna vid tolvsnåret, fantan hjälper inte och det doftar kaffe från köket.. Jag fick i mig en HEL kopp utan en enda grimasch! Sen kom koffeinkicken, hehe.. Så nu vet jag vad jag ska dricka nästa gång det är dags att gå ut, här behövs ingen alkohol inte!

Så nu har jag lärt mig att "tycka om" kaffe.. Till mitt försvar så var jag faktiskt tvungen att dricka kaffe på jobbet! Jag jobbade i 10 timmar utan rast och sprang runt som en liten tomtenisse. Sen är min dygnsrytm inte vad den har varit, jag är van att somna innan kl23 och inte efter kl02 längre..

Däremot finns det ingen speciell ursäkt för att jag drack kaffe till fikat hemma hos Niklas mamma igår, eller att jag drack kaffe imorse till frukost. Vad är det som händer? Nej nu får det vara nog, från och med nu ska jag BARA dricka kaffe på jobbet när jag måste! Och där med basta!! Jag vägrar att vara beroende av något, det finns inte.. Hatar begränsningar, även om kaffe är en piss i Nilen; men det är så det börjar.. Och det är faktiskt en principsak!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0