GOOOOOD MORGOOOON!!

Uhää! För andra morgonen i rad har jag blivit brutalt väckt av det goda samhället Finspång.. Igår morse var det inget mindre än ett marscherande paradband (ni hörde rätt!!), det var trumpeter, trummor och en massa annat oväsen.. De marscherade ungefär 7.30 fram och tillbaka på Bergslagsvägen och väckte hela Finspång.. Börjar nästan tro att öronproppar är överskattat.. De spelade falskt och i otakt, så mitt berömda morgonhumör undkom ingen. Niklas gjorde ett tappert försök :P
Fick senare veta att det tydligen är tradition här i Finspång att varje år ska skolungdomar trumpeta in våren.. Tycker att det verkar vara en fin tradition, men måste de välja en tidig söndagsmorgon?!!

*Suck* och idag var det dags igen.. Likt en väckarklocka drog oväsendet igång kl 7.30.. Idag var det först sopbilen, bestående av en enorm och högljudd lastbil som kom och sopade upp gruset vid parkeringen; sen var det en massa oväsen i lägenheten nedanför. Det ska bytas fönster, så det hammrades, sågades och kofotades ljudligt och ogenerat.. Finns det ingen oskriven lag som säger att man inte får börja väsnas förens efter klockan 9? Eller 8 åtminstone..

Allt detta har fått mig att längta tillbaka till Nannavägen där grannbarnen satte igång o härja i trädgården tidigt om mornarna.. Till och med fasanen är bättre i jämförelse! Den kan man iaf hota att köra på.. Ne, nu ska jag sluta vara så hatisk och äta min torra frukostmacka..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0