Bara jobb

Jobba jobba jobba jobba och JOBBA! Men det är så kul kul kul kul kul skitkul! Oftast iaf..

Vissa dagar vill man bara gå hem och skrika i en kudde, medens andra dagar kan vara riktigt roliga.. Som en dag här nu under påsken;

Det kommer fram en utländsk äldre man till mig och säger;
-Dou den här freschtelsen (janssons frestelse), den va saaalt..
- Ja, det är för att det är fisk i den; då blir det lite salt..
Han ger mig onda ögat
- Den va jättesaaalt
- Det är en svensk påskrätt och den ska vara så
- Ja men potatischgratäng schmakar inte såå!
- Det är janssons frestelse.. Jag är ledsen om du inte tyckte om den, men den ska faktiskt smaka så..
Då skakar hon på huvudet samtidigt som han gör en min och låter som Jabba the hut.. Måste säga att han var väldigt lik.. Hur som helst, det var sjukt svårt att hålla sig för skratt när han seriöst ville klaga på maten.. Stackarn, måste vara en chock att bli utsatt för alla konstiga rätter som vi har.. Hoppas han får prova surströmming någon gång :P


Jag har jobbat sen i fredags och det känns toppen, var ett tag sen man slet.. Även om Kolmården aldrig kommer kunna mäta sig med Sälen så får man endå känna att man lever.. (i Sälen fick man både känna att man lever, men också hur det känns att vara död)..

Ikväll är det intro på parken då jag ska få träffa mina små muppar (de anställda som jag ska bossa över i sommar).. Jag får fyra stycken att hålla koll på, och ooh vad jag ska köra med dem! Riktigt odräglig ska jag vara :P Bara för att jag kan! Känner redan att mina fina ledaregenskaper tittar fram..

Imorgon är det dags för mig och mitt intro, som kommer vara dubbelt så långt som det vi ska ha idag.. Vad ska jag utsättas för imorn?! Vet inte om jag kommer orka lyssna på "vi-är-ett-lag-talet" i år igen.. Det är för fasen min fjärde säsong här nu! Och jag undrar vad det är för folk som kommer dyka upp där.. Jag vet att Oskar inte kommer vara enhetsledare i år.. Hur ska det gå?? Han kan ju inte bara sluta?! Vad är Kolmården utan Party-Oskar liksom?!! Ungefär som svensk jul utan snö.. Något som vi haft ett tag, men som vi numera får klara oss utan.. Usch så tråkigt! Muuhäää...

Ne, nu orkar jag inte prata om jobbet mer.. Kommer tjata tillräckligt om det i sommar! Tjatar man inte om skola, så tjötar man på om jobb.. När ska man lära sig att prata om något annat?

Tack o hej leverpastej! (Gick upp kl.6 imorse, så det där "skämtet" tycker jag var befogat!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0