11 månader <3

Idag firade jag och Niklas 11 månader tillsammans :) Dagen fick en underbar start redan kl.08.00, då en snickarbralla ringde på dörren ;ni som hört ringklockan vet vilken underbar melodi det är (speciellt att vakna till).. Min underbare pojkvän i kalsonger öppnade dörren, medens jag låg och jobbade på mitt fina morgonhumör. Innan jag ens hunnit stänga ögonen för att somna om börjar helvetet.. Idag var alltså dagen då vi skulle få en ny ytterdörr, samt en helt ny dörrkarm. Men för att få plats med det nya, måste man ta bort det gamla, eller rättare sagt; borra, hammra, såga och slita.. Nämnde jag att klockan var 08.00?!?! De var givetvis tvugna att ta vår dörr först, det funkar inte med de sju andra i huset..

Så medens jag svor och hotade att slå snickaren med pungkross tog Niklas det hela med ro.. 2 högljudda timmar senare kommer snickaren him self inklampandes för att ge oss en demostration över hur den nya fina dörren fungerar.. Med morgonfrillan samt min rutiga pyjamas på plats var det ljuspunkten av min dag! Behöver jag nämna alla onda tankar jag tänkte just då? Eller allt hat jag kände inom mig? Hur som helst, när man nått botten kan det bara gå uppåt.. Tack och lov att det var fint väder och att så många roliga aktiviteter väntade..

Niklas och jag har nästan varit tillsammans i ett år och detta firade vi med en åktur genom Finspångs biltvätt, lite muffinsbakande och en stackars Niklas som fått feber och är lika dunderförkyld som mig.. Så nu sitter jag här med min nässpray och Niklas ligger och sussar i sängen het som en ångmaskin.. Stackarn.. Men jag lyckades klämma i honom lite mat och ett par muffin, så det känns bra :) Han som inte tycker om choklad (jag vet, det är katastrof), fick en muffin utan någon choklad; som jag specialgjort till honom; ville bara ha muffins med choklad.. Det märks att han är sjuk..


Där är den.. Just då kanske jag inte hade erkänt det, men nu i efterhand tycker jag att den är jättefin :) Sen är den mer ljudisolerad och vi fick dessutom en ny ringklocka, helt underbart!



Vilket vackert väder vi har..
Att tvätta bilen var ju skoj...


Den var hyffsat ren och fin innan vi åkte från biltvätten, men efter 5 minuter var den smutsig igen.. Så det är vad man får för 130kr biltvätt..
Och för alla som undrar så är det Niklas som står bakom dörren.. Lika pigg på o vara med på bild som vanligt..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt rolig läsning !!

Kan se dig framför mig med ditt morgonhumör

2009-04-02 @ 10:12:38
Postat av: Laina

Grattis Boyyan!

2009-04-02 @ 13:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0