Sandvik Gård

Jag har praktiserat ute på Sandvik nu i totalt 4 dagar, vilket är himla jobbigt men samtidigt skitkul! Där ute får man verkligen göra allting. Det är en konferens och spa-anläggning, där jag praktiserar i restaurangen. Jag trodde att det bara var servering som gällde när jag först kom dit, men det fick jag snabbt utsuddat.
    Om man jobbar förmiddag så ska frukosten vara utdukad kl 7 på morgonen, och innan dess ska man ha hunnit dammsuga och moppa alla golv, lägga dukar och allt vad frukost innebär. 3 gånger om dagen ska alla golv dammsugas och moppas; ungefär lika många gånger ska alla dukar bytas och sen ska givetvis all disk tas om hand. Sen ska kaffebuffén dukas upp med jämna mellanrum, sen ska den plockas ned lika många gånger; varför den inte står uppe hela tiden har jag ingen aning om.
    Trots ett evigt städande, dammande, bärande och putsande så finns det många ljusa stunder som gör allt slit värt; vattengympan är en av dom. Det var lördagens stora "happening"..
    Så när jag satt och putsade besticken för andra gången idag (det ska göras efter varje gång de diskats) så försökte jag se den här praktiken ur en annan synvinkel. För hur kul är det att jobba skiten ur sig gratis?! Men om man istället ser det så att jag utbildar mig, så känns det genast mycket bättre; för det är faktiskt syftet med alltihop.
    Jag utbildar mig gratis ;) Det är inte många utbildningar som är så effektiva och kostnadsfria (dessutom). Redan första dagen fick jag erbjudande om att jobba timmar, idag fick jag reda på att jag ska jobba fredag kväll och lördag morgon; och få betalt ;) Sen om jag ska fortsätta att praktisera efter det vet jag inte, återstår o se om jag får fler timmar eller om jag ska fortsätta jobba gratis; förlåt, utbilda mig gratis :P







Kommentarer
Postat av: Lina

Haha... Precis! Utbilda sig gratis låter faan så mycket bättre! =P

2008-09-28 @ 20:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0