Finspång

Efter tre dagar och två nätter i Finspång känns det ganska skönt att vara hemma i Kolmården igen. Men som alltid så längtar man tillbaka så fort man satt foten här hemma i skogen igen... I början tyckte jag att Finspång var skrämmande och alla fördomar bekräftades på löpande band, men ju mer tid jag spenderar där, desto mer gillar jag det.
     Allt blir så mycket lättare när man börjar förstå, för man kan inte göra Finspång till något annat än Finspång. Så antingen accepterar man och gillar Finspång för vad det är, eller så låter man bli. Jag har lagt alla fördomar åt sidan och börjat uppskatta Finspång för vad det är; så nu börjar jag begripa saker och ting (äntligen). Men komunens invånare, hjälp; det lär ta ett bra tag innan jag hänger med där.. Herre jösses :P
    Knappt så att jag förstår mig på killen som jag spenderar större delen av min tid med; men lite längre fram kanske saker och ting klarnar en aning. Finspångsbor kan väl inte vara mycket värre än alla skogsmullar här ute? Eller...?

Med det sagt så är det nu dags att sova!





Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, nee vi är inte så farliga som vi ser ut ;D

2008-10-23 @ 16:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0