Jag vill vara liten igen!

Det var bättre förr.. Skolan var enkel och alla ens problem var som en piss i Nilen.. Jag vill tillbaka till tiden då hela sommarlovet spenderades barfota och jag blev bajsbrun så fort jag stack huvudet utanför dörren.. Tänk att slippa bry sig om jobb, pengar och hur man ser ut; för det enda man koncentrerade sig på var att ha kul.. Då kunde man få en pinne att bli rolig liksom.
    Idag känner jag bara ångest, för jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv just nu. Jag har koll på vad jag vill lite senare, men nu har jag ingen aning. Innan jag skulle somna igår fick jag världens ångest över livet; för det är som om någon hela tiden puttar en i ryggen så att man stretande går framåt mot en kant som man förr eller senare kommer att trilla över.
    Livet är det längsta som vi någonsin kommer att få uppleva, och jag hoppas bara att jag får ut vad jag vill ur det hela; för vad gör man annars? Jag tänkte verkligen extremt djupa tankar igår så att jag nästan blev lite mörkrädd.
     Men om man bara får chansen att leva livet en gång tycker jag inte att man ska hålla tillbaka. Man ska sätta ett mål och ha en dröm, för om man jobbar arslet av sig så kan man göra precis vad man vill. Vad finns det för hinder mer än dom som man själv sätter upp? Vill jag hitta botemedlet till cancer så får jag se till att jag hittar botemedlet till cancer, eller åtminstone bidra till sökandet...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0